China House | My Working Experience Third Year

21:41

在这里工作了三年,影响我的人教导我的人很多,让我真正成长了不少... 我很开心在这里遇到了他们,不然我还会是当初的那个我,踏在原点... 在咖啡的世界里,我学到了很多,可能也找到我自己喜欢的口味,也学习着影响身边的人;在咖啡以外的世界,我看到了形形色色的东西,我学习接受,用一个全新的心态去面对过去我不喜欢,我排斥的东西。很多时候角度不一样了,你可以接受和原谅体谅的就多了... 有一句话是那么说的,心小了,事情就大了,心大了,事情都自然小了...

I was working at China House for three years, I met many kind of people there, they make me grow up a lot. I'm glad to have them in my life, they changed me to a better person and taught me a lot, no matter in working or handle my personal thing.

This was the video I actually made for 2nd anniversary work in China House but last year I was too busy until forget to post and blog about my working life.

违背朝九晚五的办公室生活,我选了饮食业服务业... 一个大部分家人亲戚都未必看好的工作... 让我想起Jason哥在instagram里放着 "不务正业中..." 大家对咖啡师抱有的幻想就是很幸福可以每天泡咖啡拉花,但现实很残酷的打在脸上两巴。我的工作其实也是包含了担担抬抬,洗洗杯,切切水果,榨果汁,调调酒,娱乐老板,算货,当客人游客的询问中心,当cashier,当跑腿等。或许泡咖啡占有20%也会让我觉得幸福值得走下去... 没有熬过拼过哪里来的出头天... 至那些只想学拉花而说想当咖啡师的小盆友,回家吧... 真的太累了...

当一名咖啡师,就是要和咖啡谈一场很长的恋爱



You Might Also Like

1 comments

Like us on Facebook